מהו חוק האריזות וכיצד הוא מבוצע?

חוק האריזות הינו חוק תקדימי בישראל בכל הנוגע לאיסוף פסולת אריזות מסוגים שונים על מנת לשפר את איכות הסביבה.

איכות הסביבה בישראל נחשבת מזה שנים לתחום פרוע וחסר פיקוח כראוי. סיגריות, בקבוקי משקה, שקיות בגדלים שונים, קרטונים, מסטיקים וניירות כאלו ואחרים נימצאו מפוזרים במדרגות ופינות בניינים מזה שנים רבות.

בתקופה האחרונה נעשים מאמצים גדולים לחנך את הישראלי לשפר את איכות הסביבה שלו ואחד הצעדים המשמעותיים בתחום זה הוא חוק האריזות.

מהו חוק האריזות?

עמותת אדם, טבע ודין דחפה את הבאת נושא האריזות, המהוות פסולת של מעל מיליון טון בשנה אל הכנסת במטרה להגדיר את הטיפול בנושא בחוק.

החוק ניכנס לתוקפו בשנת 2011 והוא מקיף את כל סוגי האריזות הקיימות בישראל ובפרט אריזת מזון בחדרי קירור על מנת שאלו יעמדו בתקנות המחמירות בנוגע לאריזת למוצרי מזון.

בין האריזות ניתן לציין:

אריזות אלומיניום, כגון: קופסאות שימורים, קופסאות מזון לתינוקות ועוד.

מיכלי פלסטיק ואחרים

קופסאות קרטון

שקיות נייר וקרטון

חוק האריזות מחייב מיחזור של אריזות שכאלו, במידת האפשר כמובן, בצורה מוסדרת ועל ידי גורמים המורשים לכך וזאת במטרה להביא לצימצום ניכר של הפסולת המובאת להטמנה ממוצרים אלו.

מהו תהליך ביצוע של חוק האריזות?

על מנת לטפל בתהליך יש על חברות העוסקות בייצור מקומי או ייבוא מחו"ל של אריזות שונות ומוצרי אריזה להיות בקשר רציף עם "גוף מוכר" שקיבל היתר לנהל הליך של מיחזור אריזות שכאלו. גופים אלו מקבלים הרשאה של מנהל האריזות לעסוק בתחום ולהעניק שירות לחברות הזקוקות לכך.

מי אחראי לאכיפת חוק האריזות?

מינהל השלטון המקומי כולל בתוכו את מנהל האריזות האחראי על אכיפה של חוק האריזות. חברות שאינן מקיימות את החוק ואינן מנהלות מערך מיחזור אריזות בצור התיקנית וכפי שמורה החוק מקבלות התראה ובמידת הצורך מובאות לדין ועומדות בפני קנסות כבדים של עשרות ומאות אלפי שקלים.

חוק זה הינו אחד מהחוקים היותר חשובים שהוגדרו בישראל בשנים האחרונות שכן בעיית המיחזור וצימצום בפסולת באתרי ההטמנה ובטח שברחובות הערים הוא משמעותי מאוד לשיפור איכות החיים בכלל ואיכות הסביבה בפרט גם לדורות הבאים.

למידע נוסף השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם