עיתוד מלאי – חישוב צפי המלאי הנדרש לארגון

עיתוד מלאי הוא חישוב של צפי המלאי הנדרש לארגון בתקופות שונות, בהתאם לדרישות המשתנות של המחלקות השונות בחברה, לנתוני צריכה, לחוסרים צפויים בשוק, למבצעים עונתיים או לפרוייקטים מיוחדים בארגון. על מנת לבצע עיתוד מלאי יש להתחשב בזמן האספקה של כל מוצר, בכמות הנדרשת לכל תקופה (בארגונים מסוימים יש דרישה עונתית למוצרים או לחומרי גלם מסוג מסוים) וכן במלאי הביטחון הנדרש מכל סוג של מוצר.

למה חשוב לבצע תהליך מדויק של עיתוד מלאי?

תהליך עיתוד מלאי משפיע על רווחיותה של החברה במספר דרכים עיקריות: יכולת לנבא את כמות המלאי שיש להזמין, הן מבחינת מוצר מוגמר והן מבחינת חומרי גלם, תקבע את יכולתה של החברה לעמוד באספקת הזמנות עתידיות, וכן ביכולת לעמוד בדרישות שוק משתנות למוצרים שירכשו בעתיד.חברות יצרניות תלויות לעיתים בתהליך ארוך של יצור על מנת להגיע למוצר המוגמר.בנוסף,בכל הנוגע לשימוש בחומרי גלם שונים בכל שלב בתהליך היצור– מחסור בחומרי גלם עשוי להיות גרוע מעודף שלהם, כיוון שפגיעה בשלב אחד בשרשרת היצור עשוי לעכב את השלבים שאחריו.

מה ההשלכות האפשרויות של שגיאות בעיתוד מלאי?

שגיאות המתבצעות בחיזוי המלאי הנדרש יכולות להשפיע על יכולת הארגון לייצר את כמות המוצרים הנדרשת ולשווק אותם בהתאם להזמנות קיימות, או ליצור מצב שבו שטח האחסון של חומרי הגלם שהוזמנו אינו מספיק. כמו כן, שגיאות במדיניות המלאי של הארגון עשויות להשפיע על גיוס כמות עובדים נמוכה או גבוהה מדי לעבודה במחסנים השונים, ויצירת "פקקים" בשרשרת האספקה של הארגון.

הזמנת כמות גבוהה מדי עשויה לגרום לבעיות בתזרים המזומנים של החברה (המושקע בחומרי גלם או במלאי שעדיין לא נמכר), וכן לכך שיפוג תוקפם של מוצרים או של חומרי גלם שלא נמכרו או שלא נמצא בהם שימוש. ניתן לאתר שגיאות שבוצעו בעבר בארגון בתחום זה באמצעות תוכנה לניהול מלאי, ולבצע עיתוד מלאי מושכל יותר בעתיד. יש לזכור כי התעלמות מדוחות ניהול המלאי בשנים קודמות ומשגיאות שקרו בעבר, יכולות לגרום להישנות שגיאות אלה בעתיד.

למידע נוסף השאירו פרטים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם